Monday, May 24, 2010

fotografi.. minat ataupun hobi?



dari kecik sampai besar......aku memang suka amik gambar orang dan suka orang amik gambar aku..

siyes... dulu kalau orang amik gambar aku....memang takde gambar aku yang kalau senyum nampak gigi.. hahahaha... sebab aku tak pandai senyum nampak gigi.

seorang kawan aku; Mohamad Hairi Hassan masa stay rumah bujang kat bangsar lah yang ajar aku senyum nampak gigi.. sebab dia kata aku nampak garang. bongok nyer hairi.. aku penyayang lorr.. huahaua... (kan shinnaz syg kan?)


aku ingat lagi masa aku belajar ke sekolah menengah dulu.... aku satu2nya student yang asik bawak kamera... masa tue pakai kamera.... rasa mcm best jer... sikit amik pic... masa cuci...tunjuk kat member2..pastue jual kat member2... sekeping 50 sen..


pastu hilang.... loker kena pecah! sob..sob...biasak aarr duk asrama... normal la tue... impact? kena potpet dengan mak aku.. hahahaha..


then....mak aku beli kamera olympus.... masih pakai filem lagi.. aku masih lagi menempek nak pinjam... sib baik mak aku bagi..... sampai la sekarang mak aku masih guna lagi...tapi... terpaksa berselotep...sebab aku jatuhkan sampai tercabut tempat bateri.. hahaha..


last 3years masa aku nak pergi sabah bawak family aku... that was my 1st time beli camera sendiri... suker giler... aku terpengaruh dengan budak rumah aku (fitri yin) yang beli panasonic lumix... then..aku pun beli casio exilim... lawa pic dia... ada macam2 mode.. :)

sehingga la sekarang... aku masih suka amik gambar orang... saat paling aku tak lupa.. masa TSSSB Foto Marathon... aku dapat no 3 di belakang ex-boss aku; Mr Rozani..

(pic grabbed from buletin tsssb edisi 24)

dan alhamdulilah...untuk gadjet camera... aku dah ada everything... lense canon 15-50mm... lense tamron 15-200mm...canon 50mm....dan nissin speedlight... aku akan gunakan untuk amik pic yang mungkin akan jadi memori yang manis dalam hidup aku nanti..

tapi kan..... wife aku perasan satu benda.........

"apsal b suka amik pic orang sedang makan???" hahahaha...

jawapan : entah.. :p

5 comments:

rozie rahman said...

en haizi, bile nak amik gambar kami sekeluarga ni? haha

h a i z i said...

boleh jer..anytime..

Shinnaz Ahmad Rasid said...

alah..cakap jerlah you suka amik gamba I kan. reason lain tu tipu jer..bwek!

h a i z i said...

mestilah...sweet...

♥mama gojes♥ said...

heheh mase makan tu nmpk muka shin yang penuh ngan makanan..hehehe