Monday, December 29, 2008

A Z A M 2 0 0 9

Bila sebut tahun baru... 4sure macam2 azam yang akan timbul.... padahal, azam2 tahun sebelumnya nie pun tak pernah nak settle.. hahahha..

alaaa... bukan aku jer, ramai jer orang kat luar tue yang x tercapai azam diorang... tapiii... beza laa azam kita nie bila kita masih bujang dan masa dah berkahwin... yer laah... kalau dulu masa bujang, azam yang nak dibuat hanya untuk puaskan diri sendiri...

nie bila dah kawin nie, takleh la nak pentingkan diri sendiri.. huhuhuuh.... kena fikirkan juga pasal isteri/anak/keluarga/mertua dan orang sekeliling kita.. fuhhh.. makin berat rasanya tanggungjawab aku kali ini.

tapi takper... aku percaya pada qada' dan qadar...tuhan akan sentiasa memberikan dan mencurahi kita dengan rezeki kalau kita sentiasa berdoa dan memohon daripadaNya.

walaupun tanggungjawab aku semakin berat, aku amat bersyukur isteri aku sentiasa berada di sisi memberikan sokongan. syukur juga mertua aku memahami kami berdua...

aku berharap dengan kedatangan tahun baru islam 1430H dan tahun baru 2009 ini, aku akan terus kuat dalam hidup... tidak cepat patah semangat dan terus bekerjaya...dan yang penting sentiasa berdoa;

"Ya Allah Ya Tuhanku, Aku Memohon Agar Kau Senantiasa Membukakan Kami Sekeluarga Pintu Rezeki Seluas-Luasnya dan Jauhikan Kami Dari Segala Masalah"....AMIN...

No comments: