Sunday, October 5, 2008

Sambutan Raya 2008

Assalamualaikum wbt...

kembali menulis setelah lebih kurang seminggu beraya di Meru dan Masjid Tanah, Melaka.. Alhamdulillah, family aku selamat sampai di Malaysia selepas menunaikan fardhu umrah di Mekah... diorang sampai di sini pada malam sebelum raya.

1st raya, buat pertama kali dalam hidup aku, aku beraya di rumah keluarga lain.. i mean keluarga isteri aku dan ini juga kali pertama bagi isteri aku dan family nya beraya di Meru. besh beraya di sana... shinnaz dan umi masak nasi impit, sambal udang, rendang, ayam kicap.... perghhh... pagi raya tue, aku dan ayah mertua aku sembahyang raya di Masjid As-Sharif, Meru dan khutbah raya disampaikan oleh YB Dr Hj Rani (Adun PAS Meru)... ramai orang termasuk warga asing yang bekerja di meru.

lepas sembahyang raya, aku bawak isteri aku, kakngah dan adah beraya di padang jawa, shah alam.. beraya di kampung arwah ayah isteri aku dan alhamdulillah sempat menziarahi pusara arwah ayah dan atuknya di sana.... ramai la berkumpul di padang jawa..meriah beb...

then, lepas beraya, aku sempat lenjan bawak diorang pergi jumpa ayah n mak aku beraya di bangi (rumah abg radhu).... tapi, yang tak best nya, ada lak drama Samarinda untuk raya tahun nie... bosan lol!!! asik2 gaduh pasal harta dan duit... tiap2 tahun ada drama... huh!!! apa laaa... kesian kat ayah tiri aku....asik nak layan karenah anak2 diorang jer...

sooo...this week dah start keje... maleh nyer... huhuu.. naseb baek aku cuti smpai hari rabu.... hehehe.. so, syawal sebulan... lepas nie banyak tempat aku nak pegi dengan isteri aku beraya... harap2, sempat ler...

sooo...Insya Allah, kalau ada rezeki nanti, kami nak buat rumah terbuka syawal di rumah kami.. Insya Allah.... modah2an jadi.... oklah...here i am... got to go... waacchaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: