Wednesday, September 3, 2008

Stuck in Traffic Jam and....

halloww.. haizi di sini... hurmm.. 1st of all, selamat berpuasa kepada semua... btw, sepanjang ramadhan nie, aku pelik satu benda... jalan jem...driver tak gheti nak saba2... nak dijadikan cerita... pagi tadi, aku pun terlibat sama... lepas aku hantar isteri aku kat MOT, aku terus pecut ke KL thru MEX dan masuk NPE... nahhh!!! sampai je tol NPE, terus stuck... adeehh.... bengang jer... rasa mcam nak bukak posa jer dalam keta tadi.. hhehehhe :P

aku pun, drive la slow... masa drive lak tadi, nampak keta BJG71 (En.Mulod) sebelah kiri, aku pun call hp dia dan cakap kat dia, "boss, saya bagi jalan nie..masuk depan saya".. beresss.... nak jadikan cerita, sampai je kat depan Balai Polis Pantai Bharu (belakang Menara TM), aku tengok water temp keta aku naik sampai almost full bar.. peergghh.. mahu nye tak cuak.. aku pun terus la masuk dalam kawasan balai dan bukak bonet.. pehhh... asap seehhh... cuak aku.. aku tengok coolant siap menggelegak... polis kat pos pengawal dengan lagi sorang anggota pun tolong tengok sama... so, diorang suggestkan aku letak keta aku kat dalam balai dulu.. (terima kasih en.polis)..

so, aku pun parking la kat dalam balai... then jalan kaki gi ofis semula... aku call boss cakap yang keta aku breakdown... dan2 jer boss cakap keta dia pun stuck and breakdown dan dia ada kat depan bengkel kat sri gombak.. hahahha..

soo, dalam kul 11am, aku pun minta keluar awal dari boss sebab nak hantar keta aku kat RS Service Center kat Bandar Puteri Puchong.. nasib baik jumpa RS nie dengan bantuan edd... tq edd...

so, aku suruh Mr Hoe check body throttle dan tdc sensor sekali.... mr hoe nie pun check la water temp, water pump..... aku pun tak faham sebenarnya...hehhehhe..

oklah... jumpa lagi nanti... waacchaaa!!!

No comments: