Wednesday, February 25, 2009

TIKAM dalam DIAM???


aku actually tak tahu nak describe manusia yang macam nie manusia macam mana?? penuh dengan hasad, syak wasangka dan talam dua muka!
wallahualam..semoga aku sentiasa berada di dalam lindunganNya..
depan kita senyum...belakang kita bukan main mengata...hentam...mencaci...
banyak kata2 cacian dan bukan2 yang dilemparkan kat aku...tapi bukan secara berdepan...depan aku, cakap bukan main lembut...sopan...hilang aku dari pandangan mata dia, sumpah seranah yang aku dapat... tapi...semuanya dilepaskan kepada orang lain..xpasal2 orang laen lak yg nak kena hadap dan tahan telinga..bagi aku, malas aku nak layan sangat...buat biasa jer...aku tak nak jadi macam dia... alahaiii...
apapun, harap Allah SWT akan terus berikan aku kekuatan dan terus sabar dalam melayani orang2 yang macam nie yang rasa diri dia sempurna sangat..sempurna segala2nya.
Mungkin approach aku berbeza...mgmt style setiap orang adalah berbeza....nak tegur orang, bukan main serbu...nak tegur orang pun xboleh cakap sesuka hati....ayat kena keluar selepas akal... kalau akal waras, ayat yang keluar dari mulut Insya Allah baik2 belaka.. dan aku tahu ada yang tak suka.... walau apapun, hidup dan kerja mesti kena tertib... adab kena santun... tutur kata kena jaga...sebab apa?? sebab kita orang melayu beragama islam... caci maki bukan cara hidup kita.
wallahualam...

4 comments:

wan muliani said...

uish smpi mcm tu sekali 'org' tu ckp?
ape die xpenah saket ke?byk2 kn bsaba ye...org mcm tu xmati pon kalau die xde...

h a i z i said...

tq yani..anyway, i maafkan dia sentiasa... AMIN..

FARAH MILA said...

sape ni?bleh tau?nanti sms aku.mcm2 budak2 ni

wan muliani said...

ye..kemaafan dendam terindah..kemaafan la y plg sukar utk dilaksankan even paling senang utk dilafazkan...