Friday, August 1, 2008

Balik Kampung....

hallow... here i am..... :)

As usually, every month aku akan balik kampung aku... my hometown.... even aku tak lahir kat sini namun aku seolah-olah dilahirkan di sini... hurmmm.... di sinilah aku membesar.. jadi manusia...
Masa bujang2 dulu, balik sorang2 jer... nie dah 2 bulan lepas kawin, adalah 2-3 kali kot aku & wife aku balik kampung di Melaka... hahahhaa.... balik berdua.. :) so, dalam sebulan tue, kami peruntukkan balik Meru dan balik Melaka sekali :)
Kalau balik melaka tue, aku memang ternantikan masakan asam pedas ataupun sambal tumis ikan bilis yang mak aku masak... lauk wajib kalau aku balik... dan kena masak sayur sekali... hehehe...
Kalau kat meru pulak. mak mertua aku (umi) pun terer masak... fuhh... mcm mana nak kurus nie.. jangan kata mak dan mertua aku, isteri kesayangan aku pun pandai masak... tq sayang!!
Kalau mak mertua aku masak taucu (aku baru kenal lauk nie :p ) confirmlah aku makan bertambah... hehehhe... nak2, umi masak ayam masak kicapp.. aargghhhh... syedapnyerr...
so....la nie aku tengah tengok dan tunggu wife aku tengah bersiap nak balik melaka... dia tengah iron baju...

jumpa lagi.... 21...cheriooo.... :)

No comments: